maandag 8 februari 2010

CODA, Ding 8, Wiki's

Ding 8: vooral veel lezen en bekijken. Ik ben begonnen met doorlezen van de achtergrondinformatie. Ook hier zat weer een filmpje bij van "Plain English", leuk en erg duidelijk. Vervolgens ben ik wat wiki's gaan bekijken, zowel archief -als bibliotheekwiki's.

"Archiefwiki": een aanwinst lijkt me, al is het alleen maar omdat er een lijst met archieftermen op staat, handig om te raadplegen. De site is nog niet compleet, maar het begin is er.
"Geboren in 1809": interessant project van Regionaal Archief Tilburg en NGV afdeling 's- Hertogenbosch - Tilburg. Leuk om naar aanleiding van een historisch feit (200 jaar geleden dat Tilburg stadsrechten kreeg) een wiki op te zetten. Het lijkt me dat hier wel mogelijkheden voor CODA liggen. Een goede reden om me nog eens te verdiepen in de geschiedenis van Apeldoorn!

Wauw, de publiekswiki van bibliotheek Deventer ziet er gelikt uit! Wel veel werk lijkt me om zo'n wiki actueel te houden naast de website.

Voor CODA lijkt me een wiki als "Geboren in 1809" zeker een optie. Daarnaast kan ik me voorstellen dat we als CODA ook intern gaan werken met wiki's. Het lijkt me dat het werken met een wiki (voor bijvoorbeeld projecten) overzichtelijker is dan die soms eindeloze stroom aan e-mails.

1 opmerking:

  1. Dat is een hele goeie suggestie. Zowel de archiefwiki als de bibliotheek wiki.

    BeantwoordenVerwijderen