zondag 7 maart 2010

CODA, Ding 10, Podcasts en video

Podcasts, wel eens wat mee gedaan, maar nog niet echt serieus. CODAdingen is dus een goede aanleiding om me hier wat meer in te verdiepen.

Ik ben begonnen om wat rond te kijken op "radiocast" een overzicht van podcasts van de Nederlandse publieke omroepen. Leuk, ik heb me gelijk geabonneerd op RSS feed van enkele podcasts. Eén van de podcast waarop ik me heb geabonneerd is die van het radioprogramma "kunststof" van de NPS. Een radioprogramma waar vaak leuke gasten aan het woord komen, aangezien het op een voor mij wat lastig tijdstip wordt uitgezonden is podcast de oplossing! (Een aanrader is trouwens ook het hoorspel van Bommel.)

Youtube is inmiddels een oude bekende. Voor CODA is het, denk ik, een prima publiciteitskanaal. Leuk overigens om "CODA Apeldoornfilmpjes" te bekijken. Ik heb wat rondgekeken op Youtube en met name gezocht naar beelden uit de archieven, musea en de bibliotheekwereld. Ik kwam een aardig filmpje tegen van het Nationaal Archief over digitalisering, zeer aktueel! http://www.youtube.com/watch?v=t3mtRY29wTo

(Ik heb overigens ook geprobeerd om datzelfde filmpje te plaatsen in de kantlijn van mijn blog, maar ook na vele pogingen is dit niet gelukt.)

1 opmerking:

  1. Ik heb hetzelfde probleem, ik krijg nog steeds het gevoel ik mis iets maar wat. Ik kreeg elke keer error...ligt dat nou aan mij of hoe zit dat. Het lukt echter wel als je het via je blog zelf doet, dus via dashboard en in je tekstpagina verwerken. Op het forum waar ik wel eens langs ga lukt het me zonder enige moeite.

    BeantwoordenVerwijderen