maandag 23 november 2009

CODA, Ding 6, social bookmarking en Delicious


CODAdingen, eindelijk heb ik het weer opgepakt, ik ga er met frisse moed weer tegenaan!
Voor mijn "winterslaapje" had ik me al verdiept in Delicious, ik had er zelfs ook al een blog over geschreven, maar deze had ik alleen nog niet gepubliceerd, bij deze dus alsnog.....

Delicious,....als ik het goed begrijp is dat dus een manier om je favorieten te beheren op het net. Met als voordelen dat je je favorieten ook kunt bekijken als je op een andere computer werkt en dat je je favorieten sites kunt delen met wie je maar wilt. Ik kende deze mogelijkheid niet, maar heb inmiddels een beginnetje gemaakt met Delicious.
Bij het vergelijken van een zoekactie (zoeken op recensies) met zowel Google als Delicious viel me op dat Delicious als eerste kwam met Literatuurplein.nl, terwijl bij Google deze site niet werd genoemd. Ik zal Delicious nog wat meer moeten ontdekken om hier echt de mogelijkheden van te zien. Zoals voor mij ook nog niet helemaal helder is wat de voordelen zijn voor CODA. Maar goed, zoals gezegd ik ga me er nog verder in verdiepen voordat ik mijn definitieve oordeel geef.

Toevoeging: Ik was net nog even aan het bekijken hoe Delicious ook al weer werkte, daarbij kwam ik met behulp van de tags leuke boekensites tegen die ik nog niet kende, leuk!

Overigens kun je mij vinden bij Delicious onder de naam "Gelders" (meisje), mijn tagcloud staat ook op mijn blog.

1 opmerking:

  1. Zo zie je maar weer waar je al die 'delicious' tags voor kunt gebruiken. A whole new world...

    BeantwoordenVerwijderen