zondag 11 april 2010

CODA, Ding 12, Auteursrecht en plagiaat


Moelijk en lastig, de discussie over auteursrecht en plagiaat op het net. Om mijn blog hier en daar wat op te vrolijken, heb ik ook afbeeldingen van het net geplukt zonder een bronvermelding hieraan toe te voegen. Ben dus ook al de fout in gegaan?!

Ik vind het prettig dat over dit onderwerp in ieder geval een discussie gaande is. Zeker op het gebied van wetenschappelijk werk moeten goede, duidelijke en eenvoudige afspraken komen, lijkt me zo.
Op "fotosites", zoals flickr, moet je je als fotograaf, denk ik, bewust zijn welke foto's je er op zet. Je loopt dan namelijk altijd de kans dat iemand er iets mee gaat doen, mocht je dat niet willen, moet je de foto's dus niet vrijgeven voor iedereen. Stukje eigen verantwoording komt hier toch ook om de hoek kijken!

1 opmerking: